Thursday, July 23, 2009

I don't know

Agak lama saya mendiamkan diri. Saya perlukan masa dan jati diri. Saya tahu saya tidak sekuat dulu. Berani menyatakan apa yang terbuku di hati saya. Berani mengeluarkan baris-baris kata yang terpendam di jiwa saya.
Saya rasa saya perlu diam seketika, mungkin seberapa lama yang boleh. Perasaan saya di ketika ini agak bercampur dengan beberapa masalah yang timbul. Say atahu setiap kita tidak akan dapat lari dari sebarang masalah. Bukan saya ini hendak lari dari masalah cumanya saya perlukan masa. Masa untuk berfikir, masa untuk menguatkan semangat saya kembali yang kian pudar, yang kian bundar.
Usah ditanya kenapa dan mengapa saya menyepi tanpa sebarang berita. Usah ditangisi kenapa kehidupan saya sebegini rupa. Ini adalah satu kenyataan tentang sebuah kehidupan - kehidupan saya sebagai seorang insan yang tidak punya ibu dan bapa. Saya cuma menagih kasih dan sayang dari sesiapa yang sudi menyalurkan rasa kasih dan sayang itu.
Saya perlu pasrah dengan keadaan ini. Saya perlukan satu kekuatan untuk meneruskan kehidupan ini dan saya perlu kembali!

No comments: