Wednesday, June 10, 2009

Mungkin masih terlalu pagi..



Saya ingin hiasi hari ini dengan satu harapan bersama dengan cita-cita. Dengan satu genggaman tekad dihati, saya ingin membuka selembar jalan. Hari ini saya ingin mencari dan saya ingin di temani - kasih.
Jika hati saya tanpa dia, tanpa rasa, tanpa suka - bagaimana?
Mungkin masih terlalu pagi. Dan mungkin terlalu awal. Mungkin juga.
Saya perlu bertaruh pada waktu yang selalu memaksa saya terus berlari dan berlari mengejar masa. Dan di kala malam menjelma terasa terlalu cepat waktu itu berputar. Perlukah saya hentikan pelarian ini?
Saya bimbang, risau akan waktu itu walaupun hati saya sudah bertekad erat. Jalan sudah mungkin saya buka selebarnya. Mungkin masih jua terlalu pagi.

2 comments:

peridot sepi said...

erm...mungkin juaga, terlalu pagi tu menilai sesuatu...

princezz.M said...

Pagi yang indah!