Tuesday, June 30, 2009

If I were a Boy

"Tahniah! Awak berjaya Airisha. I am proud of you."
"Terima kasih."
Saya berjalan keluar dari ofis pakcik saya. Ucapan tahniah dari semua pekerja saya dengari dari mula saya menjejak kaki ke tingkat 10 bangunan XYZ. Yea, saya berjaya mendapat projek itu. Agak cepat juga keputusannya keluar. Saya juga ingin berterima kasih kepada Marliah dan beberapa orang pekerja yang telah menolong menjadikan projek ini berjaya. Banyak dokumen yang telah berjaya di siapkan olehnya. Jadi Marlia juga perlu diberi penghormatan.
Penghormatan yang saya maksudkan adalah, saya sudah meninjau-ninjau akan sebuah apartment ataupun kondominum. Saya fikir saya ingin mengajak Marliah untuk tinggal bersama. Lebih mudah untuk kami berdua berdiskusi dan yang lebih penting saya senang bersama Marliah - sebagai rakan dan pembantu. Tidaklah saya keseorangan bertemankan dinding rumah yang tidak dapat memahami hati seorang insan.
Perkara ini belum saya maklumkan kepada sesiapa mahupun pakcik saya. Saya pasti dengan alasan yang kukuh sudah tentunya pakcik dan makcik akan bersetuju. Lagipun saya sudah besar dan ingin pula berdikari. Alangkah indahnya jika saya seorang lelaki dimana pakcik dan makcik tidak perlu begitu risau akan diri saya yang sudah besar ini.
Saya kini di bilik saya bertemankan lagu oleh Beyonce - If I were a Boy. Lunak sekali alunan suara Beyonce dan saya telah lama meminati lagu-lagu beliau. Teringat saya kepada video klip beliau, sungguh cantik Beyonce.
Pintu bilik saya diketuk.
"Yea." jawab saya ringkas sambil memperlahankan muzik.

No comments: