Thursday, June 18, 2009

Why people HATE me?

Semalam saya menerima satu e-mail besertakan gambar seperti disebelah ini.
Kenapa mereka benci saya? Apa salah saya?
Walau apapun yang mereka fikir dan akan fikir saya tidak pernah susahkan sesiapa dan saya tidak akan buat begitu.
Kenapa mereka sangat bencikan saya sehingga sanggup berbuat begitu?
Saya tidak faham walaupun saya cuba memahami setiap tindakan mereka itu. Jika saya bersalah, saya memohon MAAF. Maafkan saya jika saya pernah atau telah menyakitkan hati sesiapa saja yang pernah atau telah mengenali saya. Saya tidak pernah berniat atau ingin menyakiti hati semua orang. Saya selalu cuba dan akan terus mengingati agar jangan menyakiti hati orang kerana saya percaya satu hari nanti orang pula akan berbuat begitu kepada saya. Dan jika YA, saya pernah menyakiti hati orang, MAAFKAN SAYA sekali lagi.

2 comments:

Khairul said...

Pada pandangan kimi, ini bukan tanda org membenci.. Tapi mungkin tanda sayang sebab gambaran kertas bertulis 'I HATE YOU' itu dikoyakkan untuk menunjukkan 'HATI'... Atau mungkin maknanya 'WALAU AWAK NAMPAK SAYA MEMBENCI AWAK, TAPI DISEBALIK DIRI SAYA, SAYA MENYAYANGI AWAK..' :)

peridot sepi said...

erm..kita tak bole halang orang nak benci kita, manusia punye pelbgai rasa, cuma akal yang panjang saja yang dapat membezakannya...